RED-Selling staat voor de 3 stappen in verkoop:
  • Relatie
  • Enthousiasme
  • Deal
Die stappen zijn natuurlijk niet nieuw. Ze vormen al duizenden jaren essentie van verkopen.
Maar die essentie raakte de voorbije decennia ondergesneeuwd.

Want in de jaren 80 stapten we massaal over op consultative selling of adviserend verkopen: open vragen stellen, behoeften van je klant ontdekken en oplossingen bieden.

Het idee was goed. En op z'n minst staat de klant centraal.

Maar consultatief verkopen werkt niet.

Al 23 jaar lang bestudeer ik de beste verkopers.

Geen enkele van die topverkopers doet aan consultative selling.

Wat ze wél doen?

Een Relatie opbouwen met hun klant, Enthousiasme opwekken, en de Deal sluiten.

Ik bestudeerde hun exacte aanpak, strategieën, technieken, lichaamstaal, woorden en zinnen. Die hen keer op keer succes opleveren.

En die vatte ik samen in RED-Selling, de essentie van verkopen in een boek.

De beste verkopers werken meestal niet volgens het boekje. Tot nu.


Bestel nu jouw exemplaar

Of wil je eerst meer weten over waarom consultative selling niet werkt? Krijg gratis dat hoofdstuk


"RED-Selling is vlot en zeer toegankelijk geschreven, niet alleen theorie maar ook toepassingen en tips. Ik heb het boek voorgeschreven voor mijn studenten."

Danny Van Rompaey, lector Verkooptechnieken aan de hogeschool UC Leuven-Limburg

Herken je deze situaties?

  • Je hebt het gevoel dat je meer zou kunnen verkopen
  • Deals sluiten vind je het moeilijkste onderdeel van het verkoopgesprek
  • Je denkt dat als je mensen maar genoeg helpt, ze automatisch klant worden (maar je hebt het gevoel dat je zo deals cadeau doet aan je concurrent)
  • Je weet niet hoe het verder moet als de klant twijfelt of neen zegt
  • Je hebt schrik om je klant te veel te pushen
Wees gerust. Daar worstelen de meeste verkopers mee. (Dat zie ik al 23 jaar lang.)

Om het beter te doen, moet jij dus iets ánders doen dan de meeste verkopers.

En dat is waarover RED-Selling gaat: de strategieën, ingesteldheid en woorden van de 7% beste verkopers.

Gebundeld in praktische tips, zodat jij ze meteen zelf kan toepassen.



Leg RED-Selling in je winkelmandje

154 pagina's vol praktische tips en verkooptechnieken


Wat je kan na RED-Selling:

  • Je past de 3 stappen van een succesvol verkoopgesprek toe: relatie, enthousiasme en deal
  • Je weet waarom open vragen níét de heilige graal zijn. Ontdek er alles over in hoofdstuk 2 van RED-Selling
  • Je weet ook welke vragen je beter wel stelt, zodat je de relatie versterkt en verkoopsignalen krijgt van je klant
  • Je kent concrete zinnen en verwoordingen die helpen een band op te bouwen met je klant
  • Je reageert juist op uitspraken als "Ik twijfel nog, ik ga er thuis nog eens over nadenken"
  • Je gaat correct om met een neen, zodat het een ja wordt
  • Je sluit moeiteloos deals


Krijg nu alle tips in 1 boek

En word ook een van de beste verkopers van België


"Jan Roel gebruikt begrijpbare taal en verduidelijkt de theorie met voorbeelden. Ik kon al meteen tips toepassen in mijn dagelijkse werk."

Sanne Coddé, televerkoper Best Next Contact

  • Verkopers van elk niveau
    Of je nu al jaren een fulltime verkoper bent of maar af en toe een sales call moet doen: mijn tips maken je verkoopgesprek gegarandeerd beter.
  • Iedereen die verkoopt of verkopers coacht, managet of opleidt
    Of je nu telefonisch verkoopt, als vertegenwoordiger of in een toonzaal: RED-Selling is je kapstok in alle verkoopsituaties. En ook als sales manager of sales director is het het ideale referentiewerk om je team op te coachen, managen of leiden.
  • Verkooptechnieken voor alle sectoren
    De tips in dit boek zijn tips die je kan gebruiken in gelijk welke verkoopsituatie. Of je nu producten verkoopt of diensten, b2b of b2c … maakt niet uit. De verkooptechnieken werken in alle contexten. Daar heb ik extra aandacht aan besteed.
De voorbeelden komen dan ook uit een brede waaier van sectoren, zoals:
  • Bouw en immo
  • Farma, cosmetica en verzorging
  • ICT en telecom
  • Nutsbedrijven, winkels en showroom
  • Verkoop van invoerder/groothandel aan handelaren

RED-Selling is dus het ideale cadeau voor jezelf én voor je baas of manager, zeker als die zweert bij open vragen ;-)

Bestel nu jouw exemplaar

Of wil je eerst meer weten over waarom consultative selling niet werkt? Krijg gratis dat hoofdstuk

De Herbalife-vertegenwoordigers van Nutrition Center Lebbeke met hun RED-Selling-boeken.

Ook het team telemarketeers van Best Next Contact is blij met hun exemplaren van RED-Selling, de essentie van verkopen.

Het salesteam van farmaceutisch marketing- en distributiebedrijf Biognost met hun exemplaren van RED-Selling.

Je leest dit boek beter niet als je:
  • Koste wat kost wil blijven open vragen stellen om behoeften te ontdekken. Het kan deel uitmaken van je verkoopgesprek, maar het is níét de essentie.
  • Verkopen een 'oneerbaar' vak vindt of verkopers als gladde jongens ziet.
  • Je verkoopcijfers wel oké vindt zo, en je niet meer wil verkopen.
Author

Jan Roel signeert zijn boek 'RED-Selling, de essentie van verkopen' in Standaard Boekhandel


Jan Roel Van Rhee is verkoper sinds 1986.

Als sales expert, trainer en consultant begeleidde hij al meer dan 850 bedrijven om meer te verkopen, beter leiding te geven en klantgerichter te zijn.

Bedrijven zoals: Aldi, Telenet, ArcelorMittal, Amnesty International, Hansa, Yokogawa, Luminus, QuickStep, AG Insurance, Culligan, Defensie, SD-Worx, KBC Bank, Kinepolis, ...

Het Vlaams Agentschap Innoveren en Ondernemen rekent hem tot een van de 2,5% beste consultants van Vlaanderen.

RED-Selling is zijn 8ste boek.

MARK Magazine nam het op in zijn 'Beste boeken voor deze zomer'.

Klanten en lezers omschrijven Jan Roel als enthousiast, to the point, expert in zijn vak en provocerend.

"Bescheiden" vermelden ze nooit, vreemd genoeg. ;-)
'RED-Selling, de essentie van verkopen' is slechts € 19,95, inclusief btw en gratis verzending.

Krijg nu jouw exemplaar

En word ook een van de beste verkopers van België

Benieuwd naar RED-Selling?

Overtuig jezelf met het gratis hoofdstuk over open vragen: 'Verkopen en dienstverlening: twee verschillende werelden'

> Krijg het hoofdstuk over open vragen gratis

1. Waar kan ik RED-Selling kopen?

Hier, via de beveiligde webshop:
  • Gesigneerd door de auteur met een boodschap naar keuze
  • Incl. gratis boekje 'Sales quotes': inspirerende citaten rond verkopen, ideaal voor meetings en presentaties
  • € 19,95, incl. btw
  • Gratis verzending, geleverd binnen 3-4 werkdagen

Krijg nu jouw exemplaar van RED-Selling

Hier vind je RED-Selling ook (niet-gesigneerd en zonder Sales quotes):

2. Hoe kan ik betalen?

In onze webshop betaal je zoals jij dat wil:
  • Kredietkaart: Visa en Mastercard
  • Bancontact
  • KBC-Mobile
  • PayPal

3. Kan ik het ook als e-book kopen?

Nee, voorlopig bestaat het alleen als paperback.

4. Kan ik ergens de inhoudstafel zien?

  1. Leren verkopen: gewoon hard studeren?
  2. Verkopen en dienstverlening: twee verschillende werelden - Krijg dit hoofdstuk gratis als voorproefje
  3. De types (non)verkopers
  4. RED-Selling, definities
  5. De relatie: verbinden van de klant met mezelf
  6. Enthousiasme
  7. De deal
  8. De wet van Ohm voor verkopers
  9. Verkoopsignalen en wederzijds testen
  10. Vertel de klant dingen die hij graag wil horen
  11. Tenslotte, de essentie


Krijg nu jouw exemplaar
Slechts 19,95, incl. gratis verzending