Sales KPI's zijn traditioneel meestal resultaat KPI's: omzet, marge, ... maar... het kan beter!
Sales KPI's zijn traditioneel meestal resultaat KPI's: de te behalen omzet, de te behalen marge, de te verdedigen betalingstermijn, ...
SB Management heeft echter een uniek model in gebruik bij haar klanten om ook de essentiële "enablers" van deze resultaten in cijfers te meten en te benchmarken.
Met dit model krijgt u een coachbaar geheel van cijfers over het gedrag van verkopers. Het essentiële succesgedrag van verkopers wordt in cijfers uitgedrukt in functie van bijvoorbeeld het aantal uitspraken, het aantal interacties, het aantal boodschappen per interactie, ...
Cijfers maken met dit unieke model eindelijk meetbaar wat tevoren nooit meetbaar was: succesgedrag van verkopers, de enablers die het verkoopresultaat bewerkstelligen.
U krijgt van ons ook cijfers over aanwerving en selectie van verkopers. En een cijfermatig model voor coaching van verkopers.
SB Management heeft enkele jaren geleden een vernieuwende methode ontwikkeld om gedrag van verkopers in kaart te brengen en om te zetten in cijfers. We gaan het gedrag van uw meest succesvolle verkopers in cijfers omzetten en contrasteren met het gedrag van de andere verkopers van uw team. Hierdoor bouwen we voor u een set van KPI's waar iedere verkoper zijn/haar gedrag kan tegen benchmarken (vergelijken).
Uw hele verkoopteam krijgt zo een set essentiële KPI's waar men naar kan zich naar kan richten. Elk gedrag dat essentieel is voor het succes wordt via de KPI's meetbaar en vergelijkbaar. Coachen naar succes wordt zo wel erg eenvoudig.
U gaat precies weten hoeveel en welke specifieke vragen uw verkopers moeten stellen, welke en hoeveel voordelen noemen te vernoemen per interactie, in functie van welk (meetbaar) gedrag van de klant, enzovoort. Het meetbaar maken van het essentieel gedrag van de succesvolle verkopers enerzijds (in KPI's vastgelegd), en van de andere verkopers anderzijds maakt uw verkoopaanpak tot een groot succes. Doen dus.
Neem contact met ons op over uw doelstellingen op vlak van sales&service verandering en verbetering .
> RED-Selling
> RIISC-Service
> Over SB Management
> Mission statement
> De 3 basispijlers
> Team consultants
> Jan Roel van Rhee
> Onze informatiestructuur
> Referenties
> SB Management in de media
> KMO-portefeuille erkend dienstverlener
> Vernieuwende eigen research
> Training Center (foto's)
> Giving-back-to-our-community
>Fotografie & video activiteiten
> Contact
> Ontvang je offerte op maat
> Verkennend gesprek
SB Management bv
Gemeentestraat 152, 3010 Leuven
Training Center: Diestevest 14, 3000 Leuven
Telefoon: +32 495 28 11 38
Email: info2@sb-management.be